Social Media Optimization

Again, writing about corporate blogging, one interesting new tool for businesses among other social media, there is a short (but great) presentation that sums up in a few slides the essential about social media metrics (tracking and measuring impact of campaign through social media).

As a reminder, on the fifth slide, Kelsey Ruger writes the following about PR and social media :

PR in this new era needs to be focused on listening in order to facilitate conversations between companies and their constituents.

I think the « listening » part is crucial as it helps organizations to scan their environment for change and identify potential trends. This is part of a comprehensive and proactive communication strategy… a matter of survival in certain fields !

Laisser un commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion / Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion / Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion / Changer )

Photo Google+

Vous commentez à l'aide de votre compte Google+. Déconnexion / Changer )

Connexion à %s

%d blogueurs aiment cette page :